Priser

Alle priser i nettbutikken er inkl. 25% moms.
Vi tar forbehold om prisendringer grunnet valutakurser eller prisendring fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om feiltrykk av priser.
Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Creative 3D ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatsen. Fraktkostnad kommer i tillegg.

 

Leveringstid

Vi sender varen innen 2-4 arbeidsdager så lenge varen er på lager.
Hvis estimert leveringstid er lengre enn 1 uke vil du bli kontaktet og informert om dette.
Restordre sendes som helhet, vi tar forbehold om at det kan være lang leveringstid her. Ta gjerne kontakt og forhør deg med oss via kontaktskjema dersom det er noe du ønsker å bestille for å få informasjon om leveringstiden.
Varer som ikke er på lager vil normalt ha leveringstid på 8 -14 dager avhengig av pågang hos fabrikken, ved lenger leveringstid tid vil du bli kontaktet og informert.

 

Forsendelse

Vanlig forsendelse sendes med Bring/posten, TNT eller Fedex. 
Dette bestemmes av vekt, størrelse om det sendes fra butikk eller fra nettlageret.

Fraktmuligheter og kostnad for disse vil være synlig i din handlekurv.

 

Merknader:

For noen tjenester, som pakke i postkasse Risikerer du pristillegg i tilfeller som;

  • mottakerens postkasse er låst,
  • hvis pakken ikke får plass,
  • eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen.

Da leveres pakken til mottakers postkontor eller Post i Butikk og skannes som en hentesending.

Mottaker får en SMS/epost om at pakken kan hentes på posten. Hentesendinger får et pristillegg per pakke som faktureres, dette gjelder også hvis pakken ikke blir hentet av mottaker og må sendes i retur til avsender.

 

Betalingsbetingelser

Bank/Kredittkort –  VISA eller Mastercard gjennom PaypalVIPPS & Dintero, Overføringen av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at verken vi eller noen uvedkommende kan se dine kredittkortopplysninger.

Faktura (EHF) For bedrifter – Handle på faktura. Administrasjonsgebyr på kr. 69,- tilkommer.

Direkte bankoverføring – Vi tilbyr vi muligheten til å betale direkte med bankoverføring.
Betaling blir utført til oppgitt kontonummer etter fullført ordre, Bruk ditt ordrenummer som referanse på bankoverføringen.
Ordrer blir behandlet når betaling er mottatt.( *3 dager)

VIPPS Lokalt 
Du kan velge å betale med VIPPS  når du henter ordre hos oss.
*Husk å avtale hentetidspunkt.

Ved manglende innbetaling, belastes konto med forsinkelsesrente i h.h.t. lov om renter ved forsinket betaling m.m. av 17.12.76 nr. 100. Gebyr belastes i h.h.t. inkassoloven av 13.05.88 nr. 26.
purregebyr er satt til 70,- og forsinkeleserente på 9,25 prosent p.a.

For firma gjelder Finansdepartementets standard standardkompensasjon  Reg: Forsinkelsesrente og standardkompensasjon fra 1. juli 2018
purregebyr er satt til 380,- og forsinkeleserente på 9,25 prosent p.a. 

Merk:
Creative 3D har salgspant i alle leverte varer inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

 

 

 

Skade ved transport

Vi står for transport-risikoen. Hvis varen skades eller kommer på avveie under transport fra vårt lager til deg, ordner vi opp kostnadsfritt.

Synlige feil:
Mottar du varer med synlig skade må̊ dette meldes fra til transportøren/utleveringsstedet umiddelbart, meld skaden også til oss . Ta bilder av emballasje og produkt som du deretter sender til oss på via kontaktskjema. Vi behandler saken deretter. Dersom det viser seg at skaden er påført under transport så vil du motta et nytt produkt og alle ekstra kostnader som feks returfrakt vil bli refundert. Vi forbeholder oss retten til å ta inn produktet for inspeksjon.

Skjulte feil:
Må meldes til oss innen 3 dager, ta bilder og legg inn en god beskrivelse via kontakskjema . Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Bring), fyll ut en skademelding og lever inn skadet produktet i original emballasje tilbake til oss. Dersom det viser seg at det er en garanti eller fraktskade så vil vi enten reparere produktet, du vil få et nytt eller pengene tilbake. Alle ekstra kostnader du har hatt rundt saken vil bli kompensert, feks frakt. Dersom skaden ikke skyldes frakt, men kunden, så vil de ekstra kostnadene ved reperasjon, retur og frakt tilkomme kunden.

 

Reklamasjon

Dersom du mottar en vare som er defekt har du full returrett.
Retten til reklamasjon følger kjøpslovens frister. Ved godkjent reklamasjon dekker vi fraktutlegg, du kan be om en fraktlapp av oss. Alle maskiner med tekniske feil må sendes inn, vi sender ikke ut deler til reperasjon.

Merk at alle modifikasjoner og utskiftninger av elektroniske komponenter utover slitedeler (eks dyser, printeroverflate) som gjøres utenfor godkjent verksted dekkes ikke av garanti. Har man byttet ut elektroniske komponenter selv så bortfaller retten på garanti og reklamasjon.

Du har likevel garanti og reklamasjonsrett på alle deler kjøpt via/hos oss, så bytter du feks ut hovedkortet ditt med et nytt kjøpt hos oss, så vil du ha garanti og reklamasjonsrett på selve hovedkortet. Da vil det ikke være nødvendig å sende inn hele printeren, men kun delen. 

Merk at gebyrer for undersøkelse, service og frakt kan komme dersom feilen ikke går under garanti eller reklamasjon.
Dette kan være skader eller feil som kommer av feil bruk eller uhell.

Vi ønsker fornøyde kunder – så ikke nøl med å gi oss beskjed dersom du ønsker å reklamere på̊ en vare.

Ved reklamasjon, vennligst fyll ut kontaktskjema, legg ved en god beskrivelse og last opp bilder. Vi behandler saken din deretter.

 

 

 

Hvor lang tid tar service.

Fra vi har mottatt produktet skal det ikke gå lenger enn 14 dager før vi får sett på produktet og stillt en diagnose. Vi har det meste av deler på lager, men om det viser seg at disse må spesialbestilles så kan det påberegnes 7-21 dager ekstra. Dette vil du bli informert om.

Produktet skal være reparert innen rimelig tid, ikke lenger enn 60 dager. Du kan spørre om tilbud på et låneprodukt i ventetiden, men vi garanterer ikke at vi har et inne.

Prisen på reperasjon og service beregnes i fastpris 795kr, deler og eventuell frakt tilkommer.

Ved garanti og reklamasjon så vil dette være kostnadsfritt og eventuelle utlegg vil dekkes.

 

Angrerett

Du har alltid 14 dagers angrefrist ved kjøp hos oss i henhold til angrerettloven. Kjøper må̊ dekke *returporto og vil få full refusjon for returnerte varer.

Dette forutsetter at varene returneres ubrukt i fullgod stand og i original emballasje. Husk å sende med angrerettskjema.
*Retur kan ikke sendes i oppkrav.

 

 

Tilbakebetaling

Eventuelle tilbakebetalinger skjer direkte til det kortet du betalte med. Hvis du ikke har betalt med kort eller paypal betaler vi tilbake til din bankkonto, person-konto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer innen 10 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.

Pakker som ikke hentes

Dersom du velger å ikke hente ut eller av andre årsaker ikke kan hente pakken må̊ du gi oss beskjed, samt betale returporto.
Pakker som kommer i retur uavhentet uten beskjed påfører deg ekstra kostnader i form av porto og returgebyr.
Beskjed skal sendes til kontaktskjema før pakken blir returnert.

Returgebyret for uavhentet forsendelse ved feil adresse, utilstrekkelig adresse, ikke hentet, flyttet, ettersendingsperiode utløpt eller annen er 350kr.

Du vil få en melding fra oss dersom varen din kommer i retur med spørsmål om å enten endre adresse og få varen tilsendt på nytt, da vil returgebyret bortfalle og kun returporto samt ny frakt tilkomme.

B2B - Tilbud

Våre tilbud er ikke bindende med mindre annet er skriftlig uttrykt.
Det tas forbehold om åpenbare skrivefeil i tilbudet.
Endelig avtale er avhengig av vår skriftlige ordrebekreftelse, evt pr. e-post eller faks.

B2B - Priser

Med mindre annet er avtalt så er alle priser oppgitt i norske kroner, og mva kommer i tillegg på alle priser. På utstyrsleveranser kommer frakt fra våre distributører og eventuelle minimumsordregebyrer i tillegg til den oppgitte prisen. Ved utførte tjenester utenfor Leverandørens lokaler kommer fremmøtekostnader i tillegg.

Hvis Leverandørens omkostninger ved oppfyllelse av ordrens levering skulle øke som følge av uventede stigninger i prisen fra distributør, frakt, forsikringspremier, toll, vareavgifter, valutakurser eller andre forhold som Leverandøren ikke er herre over, forbeholder Leverandøren seg rett til å heve prisen forholdsmessig.

Konsulentbistand er oppgitt estimert og faktureres etter medgått tid med mindre det klart fremgår av tilbudet at det er et fastpristilbud.

Ved oppdrag utenfor Leverandørens lokaler er minstesats 1t pluss fremmøtekostnader.
Ved bistand fra Leverandørens lokaler, fjernstyrt bistand og telefonsupport er minstesats 0,5t.

B2B - Bestilling

Bestilling kan skje pr. telefon eller e-post. Kjøper er bundet til kjøpsavtalen og de generelle betingelser idet en bestilling er kommunisert til konsulent. Ved bestillers eventuelle kansellering av ordre uten at dette skyldes feil hos Leverandøren, må bestiller dekke Leverandørens eventuelle kostnader knyttet til kanselleringen.

B2B - Vareforsendelser

Hvis ikke annet er avtalt, leveres våre varer ex works. (Incoterms 2000) Det betyr at kjøper overtar ansvaret for varen når den er stillet til kjøpers disposisjon.

Ved salg på annen måte plikter kjøper å gi nødvendige instruksjoner om forsendelsesmåten ved bestilling. Unnlates dette, kan vi velge forsendelsesmåte uten ansvar for oss.

B2B - Leveringstid

Angitt leveringstid er retningsgivende og ikke-bindende, med mindre annet er særskilt avtalt.

Kjøper har ikke rett til å heve avtale ved forsinkelser, med mindre dette er særskilt avtalt eller det ville virke åpenbart urimelig å kreve at avtalen opprettholdes. Forsinket levering gir heller ikke grunnlag for andre krav, herunder erstatningskrav fra kjøpers side uten særskilt skriftlig avtale.

B2B - Betalingsbetingelser

Leverandørens betalingsbetingelser er netto pr. 14 dager etter levert vare eller tjeneste. Eventuelle avvik fra dette skal tydelig fremgå av ordrebekreftelsen. Leverandøren forbeholder seg retten til å innhente kredittopplysninger om kjøper før kreditt innvilges. Ved for sen betaling har Leverandøren krav på forsinkelsesrenter i samsvar med den til enhver tid gjeldende prosentsats etter lov om renter ved forsinket betaling. Vi forbeholder oss rett til å kreve at kjøper før levering stiller sikkerhet for riktig betaling. Ved prosjektleveranser faktureres et akontobeløp tilsvarende sum maskinvare/produkter ved prosjektstart. Dersom det er avtalt leie vil dette beløpet bli kreditert når avtale er inngått.

B2B - Retur / Avbestilling

Retur/avbestilling av varer kan bare finne sted etter avtale. Ved retur/avbestilling belastes et håndteringsgebyr på 15% av fakturaverdi, minimum kr 5500.-. Eventuell returfrakt betales av kunde.

Retur av kasserte elektriske/elektroniske produkter

Ihht forskrift om kasserte elektriske og elektroniske produkter tar Leverandørens EE-avfall som er forbruksavfall vederlagsfritt i retur på vår forretningsadresse. Mottaksplikten er begrenset til tilsvarende produkter som vi omsetter eller tidligere har omsatt, men ikke begrenset til merke eller fabrikat.

 

Hjelp oss å bli enda bedre

Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli en fornøyd kunde. Har du spørsmål/kommentarer til vår webshop eller våre produkter så kontakt oss gjerne via kontaktskjema på nettsiden.